En omställning till 100% digitalt Gav nya möjligheter och mervärde
Driva-Eget.se är Sveriges enda oberoende tidskrift för småföretagare och för de som funderar på att starta eget. Tidningen har tidigare gått ut i fysisk form men likt många andra tidskrifter ville Driva Eget gå över till en helt digital version med olika prenumerationsformer. Man passade också på att utöka sitt erbjudande med fler värdeskapande tjänster för sina läsare.
WTMG har hjälpt Driva Eget med en teknisk förstudie, design och utveckling. En av de viktigaste frågorna för Driva Eget var att kunna samla in data och ständigt få insikter om vad deras besökare gillar och därmed hur de kan förbättra sin produkt. Det skapar värde för alla.
Mät, optimera och konvertera Rätt data ger smartare beslut
Redan från start gjorde Driva Eget det tydligt att det var av största vikt att få en sida som anpassar sig efter sina besökare. WTMG har implementerat Triggerbee som ett kraftfullt verktyg för att optimera användarupplevelsen utifrån besökarens beteendemönster.
Utöver detta har även funktioner byggts in för att manuellt kunna styra innehållets ämnen, placeringar och frekvens. Resultatet blir en sida som ständigt kan optimeras för att öka konverteringsgraden.
Artiklar, podcasts, events, kalkyler Och en betalvägg för premiumanvändare
Driva Eget består av många olika typer av innehåll. Att på ett snyggt sätt presentera både podcasts, events, kalkyler och artiklar ställer höga krav på en genomtänkt mobilanpassning. WTMG har även implementerat en betalvägg för premiumanvändare samt ett annonsscript som känner av vilken typ av enhet besökaren använder.