WordPress support

Allt från supportpaket till enskilda timmar

Behöver du hjälp med WordPress support? Har du börjat med en sida men sitter fast eller är du inte nöjd med din nuvarande leverantör? Vi finns här för att hjälpa dig!

Vi hjälper allt från mindre företag till statliga institutioner och intresseorganisationer med förvaltning och support av WordPress. Det spelar ingen roll om någon annan tidigare har gjort sidan eller om den skall göras från början. Vi finns här!

WordPress support När du själv kört fast och inte vet hur du ska ta dig vidare

WordPress är ett av världens mest använda innehållshantering system (CMS) som bygger på öppen källkod, vilket bland annat innebär att du slipper dyra licenser men utan att tumma på säkerhet och drift.

Hur bra WordPress än är så kör man ibland fast och behöver hjälp. Vi hjälper våra kunder med att från mindre punktinsatser till större projekt. Läs mer om hur vi jobbar och vår arbetsprocess.

Upplägg för WordPress support och förvaltning

Vi har lång erfarenhet av WordPress support och genomför varje månad underhåll och uppdateringar på många av våra kunders sajter. Vill du läsa mer om våra upplägg för support kan läsa mer här: Support

Är du intresserad av WordPress support?

Kontakta oss genom kontaktformuläret eller maila kontakt@wtmg.se

Kontakta oss

Kom igång!

Behöver du hjälp med WordPress support, slå en signal till Patrik Öster eller använd formuläret. Vi ser fram emot att höra från dig!


    Vill du ha en bättre uppskattning direkt?


    Dra åt höger för att se hela processen

    1. Förstudie

    Förstudien utförs under ledning av projektledaren och av ansvarig tech lead och syftar till att beskriva det tekniska nuläget, önskade förändringar samt att ta fram tekniska förslag för genomförandet.

    2. Workshop

    Workshoppen är en förberedande mötes och arbetsform tillsammans med kunden, där ansvarig projektledare och designer ingår. Med hjälp av underlaget från den tekniska förstudien, målgruppsanalys samt eventuella fokusgrupper så sätter workshoppen formen för konceptet och designen som i sin tur omsätts i wireframes och skisser.

    3. Design

    Slutgiltig design tas fram för samtliga kanaler och plattformar i responsivt utförande. Designen korras och stäms av med dig som kund innan produktionen startar.

    4. Produktion

    Produktionen startar med ett uppstartsmöte tillsammans med kund där projektledaren, ansvarig tech lead och övriga utvecklare som krävs i teamet deltar. Vi går igenom backlogg, bygger sprintar, sätter en projektplan och lär dig som kund vad som krävs av dig för att vi ska lyckas tillsammans. Vi bokar även viktiga avstämningar/hålltider och kör igång utvecklingen.

    5. Testning och agil förbättring

    Vi jobbar med Agil utveckling i alla våra uppdrag. Detta medför att testning med dig som kund sker löpande genom hela projektet för en förbättrad kvalitetssäkring. Detta sätt att jobba ger även dig som kund en möjlighet att prioritera under projektets gång för att justera, omprioritera och förbättra vissa funktioner.

    6. Leverans

    Leveransen av ditt projekt sker på ett leveransmöte i samband med att samtliga user stories från backlogg och alla sprintar är slutförda och testade samt godkända av dig som kund. Vi går igenom tjänsten tillsammans samt planerar för vidare åtgärder och ger råd om förvaltningsåtgärder & support kopplat till tjänsten.

    Nästa steg: Förvaltning

    Vi kopplar på den supportåtgärd som din tjänst kräver för att hålla den kvalitet och säkerhetsnivå som krävs. Om din tjänst är en hemsida så kopplar vi på versionshantering och är det ett system som vi byggt så planerar vi för olika uppdateringar. Allt utgår ifrån dina specifika behov samt budget.